Wednesday, April 28, 2010

Dugaan dalam hidup!!!!!!

lama dah rasa nya aku x menulis dalam blog aku ni..........
terlampau sibuk sangat dengan kerja sejak menjadi cikgu sampai xda masa untuk menulis...
apa-apa pun aku heppy dengan kerja aku sebagai cikgu walaupun sekadar GSTT yang selalu dipandang rendah oleh sesetengah pihak yang fikir dorang bagus sangat walhah cakap banyak tapi habuk xda..haha....berlagak je lebih....macam diri dia tu sempurna sangat...
KESIANNNNNNNNNNNNNNNNNNN.............

aku nak luahkan tentang life aku sekarang ni yang agak tertekan dengan banyak masalah...
kenapa aku harus terjebak dengan masalah ini????aku xsuka orang yang obses sesama manusia walhal aku manusia biasa je....i'm nobody!!dorang minta benda yang aku xboleh berikan..hati dan perasaan aku telah dimiliki oleh orang lain jadi dont expect more from me!!sampai aku tertekan...tapi akhirnya menwujudkan rasa simpati dalam diri aku terhadap insan-insan sebegitu............

kadang-kadang aku terpaksa menghadap manusia yang xsuka bekrja,kuat mengeluh walhal benda yang dibuat memang menjadi tanggungjawab diri..bagaimana lah dorang nak matang bila benda yang sekecil ini pun masih nak mengeluh????ingat lah kita ada iman..tapi bagi yang xda iman tu xtahu lah aku...

why sestengah manusia suka say like this "mesti ucap terima kasih" perkataan sebegitu telah menguris hati banyak pihak..layak kah kiat yang selalu minta tolong orang lain kemudian bila orang itu minta tolong kita cakap macam tu kt dia..langsung xda rasa terhutang budi...

kesimpulannya aku akan berhati-hati selepas ini..aku xkan menolong orang yg suka mengungkit and xmenghargai pertolongan yg pernah aku hukurkan dulu tapi hanya ingat kebaikan diri..
sorryyyyyyyyyyyyy.........

No comments:

Post a Comment