Monday, May 31, 2010

CIKGU INSAN BIASA 3

"sayangg..kita bertunang ekk 10/12 ni..setuji??" kata Aiman..
"kalau nak abg bincang dgn parent syg.."jwb Aisha...

Tanpa berfikir panjang keesokan hari nya Aiman membawa rombongan merisik ke rumah Aisha yg terletak di Taman SEtiawangsa....
Alhamdulilah selepas kedua-dua pihak berbincang...keluarga Aiman dan Aisha bersetuju dgn pertunangan antara kedua-dua mereka pada penghujung tahun ini...

"aduhhhh...."tiba2 buku yg terletak di atas almari tinggi itu jatuh terkena kaki Aisha...
mengejutkan Aisha dari ingatan nya pada peristiwa perjanjian itu....
"Bnayak benda yg berlaku kebelakangan ini..kalau aku bertunang juga dgn dia..betul ke keputusan aku.......??"bisik hati Aisha...........
melihat jam yg sudah larut..Aisha lalu masuk tidur dan sempat mengucapkan SMS selamat malam kepada Aiman dan Nakwan melalui HP nya..

"termenung nampak..........." sapa Nakwan pada Aisha...
"teringat kat sapa..??"tanya Nakwan...
dengan nada mengusij Aisha lantas menjawab"teringat kat awak lahhhh....sapa lagi.."
"ye ke ingat kat kita....."balas Nakwan......
sememang nya Aisha termenung teringat kan Nakwan kerana dari tadi Aisha tidak melihat kelibat Nakwan...mungkin rasa rindu kot yg dialami oleh Aisha....kalau tak..tidak lah Aisha tercari2 Nakwan....namun Aisha tidak mahu mengakui semua itu..takut kalau itu hanya mainan perasaan sahaja...

"pergi dulu ekkk..kita ada kelas..."pinta Aisha...
"masa mengajar nanti jangan termenug lagi sebab ingat kat kita....haha.."usik NAkwan..
Aisha hanya mmembalas nya dengan senyuman .......
Dalam kelas pun Aisha tidak dapt mengajar dengan sepenuh perhatian dek ingatan nya pada Nakwan....lantas selepas membuat penerangan dan memberi nota pada pelajar...Aisha terus duduk di tempat duduk guru yg terlletak dalam kelas.......

"letih nya aku..aku xdpt fokus lahhh.."luah Aisha pada Sazlina dan Farni...
"aku tahu apa sebab ko jadi cam nie.."jawab Farni...
"ko ni macam ahli nujum tauuu....klo tau apa dia....??tanya Aisha kembali..
"ko dah jatuh cinta.......?jawab Farni dan Sazlina serentak.........
"tah lahhhh korang..aku tak tahu apa yg aku rasa la ni....aku keliru sangat....sikap Aiman dah berubah..suka marah2..sikap dia tuee...membuka ruang kat hati aku ni ingat kat Nakwan...
aku kurang kasih sayangggggg..." balas Aisha.....

Aisha buntu...dari hari ke hari Aisha kian rapat dengan Nakwan...
keakraban Aisha dan Nakwan disedari oleh semua cikgu2 di bilik guru sehingga ada yg bergosip
ttg Aisha dan Nakwan....


BERSAMBUNG.............

No comments:

Post a Comment