Friday, May 14, 2010

Erti Hidup.........


apa itu gembira???apa aku tidak layak utk gembira ka???
tiada sesiapa memahami perasaan aku tika ini,,melainkan Allah...Allah maha memahami..
aku redha dengan dugaan ini ya Allah...aku akan bejuang untuk menghadapi nya aku akan menjadi "askar" untuk memerangi hati yg berkecamuk ini...aku akn "berjihad" utk meruntuhkan "gunung " kesedihan ini dan akan ku kering kan lautan yg terhasil dek air mata aku....dari pengalaman ini akn ku titip kan menjaDi himpunan senjata utk ku menharungi esk hari..but ada ka hari esk tok aku??akn kah wujud istilah "gembira" dan "bahagia " untuk ku???ada ka????????
ya Allah...berikan aku jawapan...akan aku cari jawapan nya melalui perbicaraan dengan mu melalui solat mu dan jawapan mu melalui "ayat-ayat cinta" mu yang agung itu..kenapa kegembiraan itu harus pergi???walhal aku masih lagi ingin kan kegembiraan itu..hakikat gembira itu menyakitkan dan hakikat sedih itu memilukan sanubari aku..aku lemah,aku rapuh,berbekal kan iman ku yg rapuh ini aku bersimpuh pada MU ya Allah..kuat kan aku meghadapi dugaan ini..aku tahu Kau sedang menguji aku..tapi kenapa harus dugaan ini??aku redha je lah.....tapi aku gembira melihat org gembira.tidak mengapalah..mungkin hari ini ,esok,lusa,mggu ini,mggu depan dan bulan depan aku masih sedih tetapi aku percaya mentari kan menjelma jua dan mendung pasti berlalu...kegembiraan pasti datang...aku berharap semua itu akan ku lupai akan ku tanam sebagai "kubur"hidup ku..agar tidak timbul lagi dalam hidup aku....aku berharap esokkk akan menjelang algi kegembiraan utk aku..walapun sekejap tapi aku mensyukuri nya...ALHAMDULILAH.....

No comments:

Post a Comment