Saturday, May 15, 2010

patut kah aku lepaskan??


Aku gusar.aku semakin gundah..aku semakin tersempit...
lorong mana harus ku tuju...ke utara ka??atau ke selatan??
patut kah aku mempertahankan apa yg aku ada sekarang semata2 utk mendapatkan sesuatu yg aku ingin kan sangat2....
jika ia berlaku aku takut banyak pihak yg kecewa..
banyak pihak yg tersinggung...
aku keliru,aku hilang arah..selama seminggu ini aku cuba mencari panduan dan pedoman..
agar rasa ini akan ada noktah nya..tapi.....tiada jawapan yg pasti..
yg ada hanya lah bisikan2 halus yg makin meresahkan aku..
kalau mampu..aku ingin semua nya..tapi mustahil utk aku lakukan...
kalau aku pergi ke sana....tiada apa yg ku dapat melainkan kegembiraan yg seketika..
yg pasti akan berakhir dengan kecewa jua suatu saat nanti..
tapi kalau aku pergi ke sini...aku memang xmau sudah,....tapi pasti kegembiraan abadi yang menanti..tapi haruskan aku memaksa diri aku menerima kegembiraan itu ..
aku takut aku menerima kegembiraan itu atas dasar simpati..tidak sebagai mana kegembiraan yg di sana ..yg aku trima dengan hati terbuka..tapi terbuka kah pintu yg di sana kalau di sana asyik menafikan semua nya..
tidak mengapa lah...aku berdoa agar aku makin kuat seperti semakin kukuh nya gunung himalaya..
dan bukan rapuh nya pantai yg boleh terhakis dek pukulan ombak...
dan aku berharap tiada lagi titis -titis hujan jernih dari diri ku membasahi "bumi" ku..
yg ku harap sinaran suria atau setidak-tidaknya...datang lah sekejap wahai sang suria agar aku kembali menerima cahayamu....

No comments:

Post a Comment