Saturday, May 15, 2010


perasaan adalah cetusan rasa dan roh yg hidup dari organ badan yg paling sunyi dan misteri iaitu HATI........
pelbagai perasaan yg wujud dari hati..kadang2 ada duka,kadang2 ada suka..
namun semua itu akan menjadi epdoman hidup bagi aku untuk mengharungi hari mendatang..
hari mendatang tiada siapa tahu...adakah akan menjanjikan bahagia atau sebalik nya untuk kita..
sememang nya tiada siapa ketahui..
begitu jua dengan HATI kita..tiada siapa tahu apa yang kita rasa..meskipun kita berkongsi dan meluahkan semua dengan saudara dan kawan but only kita sendiri tahu emosi kita dan perasaan kita..
terlalu banyak permainan perasaan yg aku alami..
kadang kala mengugat iman aku..
kadang kala aku rapuh..kadang aku lemah...
lalu aku sedihh....aku luahkan "misteri " aku pada org2 yg sudi mendengar..
tapi aku berusaha mencari jawapan kepada cetusan perasaan itu..
dan aku belajar untuk tidak menafikan emosi itu malah aku belajar menerima emosi itu..
tapi apa kah akibat nya apabila emosi itu tidak dilayan oleh org yang sepatutnya melayan emosi itu..
apakah guna nya kita melayan emosi itu andai orang sepatutnya tidak bersama-sama kita menyemai perasaan itu..bahkan dia menafikan semua nya...
JANGANNNNNNN!!!jangan....jangan kau memandang rendah aku hanya kerana emosi itu...
kerana kita tidak mengetahui hari esok..tah2 esok kau yg mengalami nya..
aku minta maaf kerana andai menganggu hidup kau...
tapi semua drama ini akan berakhir x lama lagi..aku pasti dan aku yakin..
kerana setiap yg mula pasti ada hujung nya..
seperti kehidupan yang pasti akan menemui hujung nya..iaitu AJAL..itu pasti..
seandainya emosi itu membuatkan dosa aku bertambah aku redha...
aku akan berjihad menentang semua nya..
aku akan mencari ketenangan dengan membaca dan mendengar "Ayat-ayat Cinta" dari Allah..
sungguh menenangkan..membuatkan emosi itu hilang buat seketika..
tapi muncul lagi kemudian..aku tidak tahu..aku hilang arah...
ya Allah..sujud ku pada Mu..moga sujud ku itu akan menjadi sujud yang memberikan ketenangan kepada hamba MU ini.....
tetapi yg pasti dengan masa yg ada ini aku akan meluangkan masa yg ada dengan semua..
aku ingin merasai kasih sayang itu walau pun sekejap tapi akan menjadi sejarah dan memori yg paling manis dalam hidup aku..memori yang akan abadi dalam hidup aku dan dia..
insya Allah....
aku mungkin xmampu memberikan bulan dan bintang seperti yg lain..tapi..
aku akan menjanjikan terbaik dan setakat kau mampu..
tp andai kau xsudi jangan kau memandang rendah padaku...
xmengapa aku akan pulang meniti laluan senja di bawah cahaya matahari yg kian malam...
trima kasih untuk semua...



No comments:

Post a Comment